DIARI DE PRÀCTIQUES

Mes de març - Presa de contacte


Aquest mes ha estat de presa de contacte, a través de conèixer el funcionament del centre privat, quin alumnat hi assisteix. Em comenten que les sessions normalment són de 45 minuts a una hora, amb un alumne/a o bé dos, per donar una atenció més individual i personalitzada.
Les intervencions només es centren en reeducació. En el centre no solen fer classes reforç (com podrien ser fer els deures de l’escola).
Durant les sessions, s’observarà, s’analitzarà quins recursos materials i metodologia utilitza el centre per tal de millorar la seva competència lingüística.

Cal dir, que m’he sentit molt ben acollida per les professionals dels centre.

Setmana del 7 al 10 d'abril

Lectura compartida

Els alumnes amb dislèxia sovint es cansen de llegir textos massa llargs, se’ls fa feixuc. I ja comencen en mala gana la lectura. Per aquesta raó, una tècnica és la lectura compartida,  el professional i l’alumne/a llegeixen consecutivament un punt o paràgraf cada un. Així ajuda al nen/a que s’adoni que llegir no és una tasca tan difícil i avorrida, ja que el professional és un bon lector i resolt les dificultats que es troben sense cap problema.
Per altra banda, el modelatge en la lectura potencia que l’alumne interioritzi el ritme de la lectura, no perdi el fil de la història,  estimula la seva participació i sobretot fa que llegir sigui més fàcil.

I la part més beneficiosa és, que als alumnes, els agrada fer activitats compartides amb companys o bé adults, acaben sent molt més motivadores i significatives.

Jocs de paraules

Els jocs de paraules, com poden ser el joc de les paraules encadenades, bingo de síl·labes,.. ofereixen la possibilitat de treballar amb les paraules de forma motivadora, sense que els alumnes tinguin la sensació d'estar treballant en llengua. Molts alumnes a causa de la dificultat de l'aprenentatge de la llengua no els agrada gaire, ja que s'ha d'esforçar moltíssim i poden arribar a estar una mica desanimats. Per aquesta raó és important sempre transmetre una sensació de positivisme i que són capaços de superar els reptes, pas a pas.

Setmana de 13 al 17 d'abril

Pla individualitzat (PI)

 Aquesta setmana, al centre ha sortit el tema del Pla Individualitzat concretament dels  alumnes amb dislèxia i també amb TDAH. Em comenten que sovint assessoren a les escoles sobre els alumnes que assisteixen al centre sobre quines pautes haurien d’aplicar. Hi  una comunicació entre el centre psicopedagògic i l’escola. Penso com a docent, sempre és interessant ja que a vegades els mestres poden estar una mica desorientats

Un pla individualitzat (PI) són un conjunt d'eines, actuacions que s'apliquen als alumnes a l'escola per facilitar el seu aprenentatge dins l'aula i així poder gaudir del màxim d'activitats possibles normalitzades.

Als alumnes diagnosticats amb dislèxia o bé amb TDAH entre altres s'aplica una pla individualitzat metodològic, el qual només s'ofereixen pautes d'actuació per tal d'afavorir l'aprenentatge però sense modifiecar els continguts curriculars.. Són els mateixos que la resta de la classe. 

Què s'hauria de tenir en compte en un PI



Setmana del  d'abril

Les síl·labes travades,..




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada