Una frase molt interessant que he trobat i m'agradaria compartir d'aquesta professora anglesa U. Frith:
"Hi ha
tres grups d’alumnes: aquells en qui el procés es produeix tan
fluidament i ràpidament que passa com una exhalació, després ve el grup
dels
“lents”, per als quals el procés dura molt i finalment hi ha el grup
dels què pateixen problemes que van més enllà de la simple lentitud.
Entre la generalitat dels professionals de
l’ensenyament
hi ha la profunda convicció que el primer grup aprèn sense
cap tipus de dificultat amb qualsevol mètode.
El vertader repte de l’escola és com ensenyar a llegir
i a escriure a la resta de l’alumnat."
Claus per entendre la dislèxia
Cal destacar que els
subjectes que assisteixen al centre, reben majoritàriament ajuts INAPE. El qual
consisteix amb un ajut convocat pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport,
està destinat bàsicament a l’alumnat amb necessitats educatives específiques,
els quals tenen dictamen per part de l’escola (realitzat pels EAPS).
Descripció de les tasques que realitza:
· Alumnes (inclosos els que tenen TDAH) que
necessiten suports determinats i atencions educatives específiques
derivades d'una discapacitat.
· Alumnes amb un trastorn de la conducta,
que la mostren durant un període o bé durant tota l’escolarització.
· Alumnes amb dificultats d’aprenentatge, com
per exemple en l’adquisició de la lectura, dislèxia...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada