dilluns, 6 d’abril del 2015

INTRODUCCIÓ

Una frase molt interessant que he trobat i m'agradaria  compartir d'aquesta professora anglesa  U. Frith:



"Hi ha tres grups d’alumnes: aquells en qui el procés es produeix tan 

fluidament i ràpidament que passa com una exhalació, després ve el grup dels 

“lents”, per als quals el procés dura molt i finalment hi ha el grup

 dels què pateixen problemes que van més enllà de la simple lentitud.

 Entre la generalitat dels professionals de l’ensenyament 


hi ha la profunda convicció que el primer grup aprèn sense

 cap tipus de dificultat amb qualsevol mètode. 

El vertader repte de l’escola és com ensenyar a llegir 

i a escriure a la resta de l’alumnat."  


Claus per entendre la dislèxia

El pràcticum II el realitzo en un centre privat  de teràpia i orientació psicològica que es dedica a intervenció en l’àmbit educatiu no formal, al Pla de l’Estany. Estan especialitzats en reeducació i teràpia, que consisteix en sessions en què un terapeuta treballa les diferents àrees d’actuació que contribueixen a millorar el rendiment escolar. El meu cas, la intervenció es concreta en la vessant de la reeducació.https://docs.google.com/file/d/0B4DVTKhw_2fCNG5TQTRCVXF5VVk/edit


Cal destacar que els subjectes que assisteixen al centre, reben majoritàriament ajuts INAPE. El qual consisteix amb un ajut convocat pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, està destinat bàsicament a l’alumnat amb necessitats educatives específiques, els quals tenen dictamen per part de l’escola (realitzat pels EAPS).
Descripció de les tasques que realitza:

· Alumnes (inclosos els que tenen TDAH) que necessiten suports determinats i atencions educatives específiques derivades d'una discapacitat.
·  Alumnes amb un trastorn de la conducta, que la mostren durant un període o bé durant tota l’escolarització.
·  Alumnes amb dificultats d’aprenentatge, com per exemple en l’adquisició de la lectura, dislèxia...

La meva proposta d’intervenció es centrarà concretament en subjectes de primària de cicle mitjà i superior amb dislèxia que assisteixen setmanalment al centre i que reben una atencióindividualitzada i personalitzada. El seu rendiment escolar és significativament inferior en l’àrea de llengües que en les altres àrees. Per tant es pot afirmar que la seva  competència lingüística és baixa, en general. Un treball personalitzat i amb els recursos materials adients, metodologia adequada els ha d’ajudar a millorar l’aprenentatge en la llengua.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada