La dislèxia
es defineix com la dificultat en l’aprenentatge de la lectura tot i que no té
res a veure amb la capacitat intel·lectual, ni l’esforç. El
que està clar que les persones amb
dislèxia segurament desenvolupen estratègies efectives per solucionar els
problemes de lectura. Cal destacar que és una dificultat que la tindran al
llarg de la seva vida.
Una vegada van assolint
la lectura i el reconeixement de paraules per la via fonològica o via lèxica
(Teoria de la doble via, Coltheart, 1978), durant el cicle mitjà, la pregunta és com seguirà el rendiment i
aprenentatge en l’àrea de llengües a cicle superior. Continuaran mantenint un
nivell baix en l’àrea de llengua o amb una reeducació adequada poden millorar
significativament. Per tant les sessions de reeducació s’han de basar en les
dificultats i necessitats de cada subjecte, tenint en compte quina via
utilitzen pel reconeixement o escriptura
de les paraules (via lèxica o fonològica).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada